Ponad 800 specjalistów pracowało nad największym na świecie międzynarodowym dziecięcym społecznym projektem“Football For Friendship” w 2018 roku. Przyszedł czas na krótkie podsumowanie tegorocznych zmagań. 

Szósta edycja Międzynarodowego dziecięcego programu społecznego OAO “Gazprom” i “Football For Friendship” przyjął w Moskwie rekordową liczba dzieci i dorosłych z całego świata. Od 8 do 15 czerwca 2018 roku ponad 1500 gości i uczestników z 211 państw i terytoriów z całego świata odwiedziło wielki finał w stolicy. Tylko w ciągu ostatnich pięciu lat w programie wzięło udział ponad 4 tysiące ludzi. Natomiast liczba zwolenników wyniosła o ponad 3 mln osób.

Organizatorzy, sponsorzy i uczestnicy, czyli najważniejszy tercet 

Bezprecedensowy sukces programu w tym roku byłby niemożliwy bez wysiłku zespołu projektowego, odpowiedzialnego za wszystkie etapy realizacji “Football For Friendship”. W 2018 roku, począwszy od przygotowania koncepcji projektu oraz doprowadzenia do działań na największych moskiewskich obiektach: stadionie “Łużniki”, w akademii piłkarskiej “Spartakus” i Centrum oceanografii i biologii morskiej “Moskwarium”.

Football For Friendship (aoifootball.com)

Już po raz szósty globalnym operatorem Międzynarodowego dziecięcego programu społecznego OAO “Gazprom” i “Football For Friendship” była agencja komunikacji “AGT”.  Do realizacji programu w 2018 roku pozyskała praktycznie wszystkie spółki grupy, w tym regionalną sieć “AGT” w Rosji i WNP, międzynarodową sieć partnerską w 65 krajach, a także kreatywne biuro Imagine, agencję turystyki biznesowej “Geo Tour”. agencję monitoringu mediów i analityków “Smyslografiya” i dewelopera cyfrowych rozwiązań – firmę New Wave Digital.

W 2018 roku zespół programu stanowił 804 specjalistów, którzy pracowali na szczeblu krajowym i międzynarodowym. Ponadto, podczas finałowych imprezach “Football For Friendhsip” w Moskwie zaangażowanych było 107 wolontariuszy. Wśród nich znaleźli się pracownicy z Iranu, Iraku, Turkmenistanu, Sri Lanki, Kenii, Dzieci, Afganistanu, Białorusi i Ukrainy. Najmłodszy z nich miał 14 lat, a najstarszy – 80.

W 2013 roku, podczas pierwszej edycji “Football For Freindship”, w programie wzięli udział przedstawiciele z 8 krajów. Z każdym rokiem program notowano wyraźny przyrost liczby uczestników. Rok 2018 był jednak fenomenalny. Liczba krajów i terytoriów uczestniczących w projekcie wzrosła ponad trzykrotnie w przeciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Docenieni na całym świecie 

Program “Football For Friendship” został wyróżniony 17 międzynarodowymi i polskimi nagrodami w dziedzinie odpowiedzialności społecznej i komunikacji. W lutym 2018 roku “Football For Friendship” został uhonorowany nagrodą w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu. Okazał się również projektem roku, a także otrzymał Grand prix National Award w dziedzinie rozwoju relacji społecznych.

Botswana Football Association

“Football For Friendship” w ciągu sześciu lat stał się programem, który poprzez zabawę promuje wśród dzieci uniwersalne wartości, niezależnie od ich narodowości, płci i fizycznych możliwości. Uczestnicy projektu, stając się ambasadorami programu, otwarcie promują idee równości, tradycji i zdrowego stylu życia w krajach ojczystych wśród rówieśników i dorosłych. “Football For Friendship” – to połączenie sportowej i humanistyczno-edukacyjnej misji. Daje ona dzieciom niepowtarzalną okazję, aby pokazać swoje umiejętności i talent, a także opowiedzieć o swojej wizji aktualnych problemów na Międzynarodowym Dziecięcym Forum. To słowa globalnego dyrektora międzynarodowego dziecięcego programu społecznego OAO “Gazprom” i “Football For Friendship”, dyrektora ds. rozwoju biznesu i międzynarodowej komunikacji “AGT” Władimir Sierow.

POMOC

Celem projektu jest rozwój dziecięcej piłki nożnej, wychowanie do tolerancji i szacunku dla różnych kultur i narodowości u dzieci z różnych krajów. Kluczowe wartości, które wspierają i propagują uczestnicy to przyjaźń, równość, sprawiedliwość, zdrowie, świat, lojalność, zwycięstwo, tradycje i honor.

Głównym wydarzeniem projektu jest coroczne Międzynarodowe Dziecięce Forum “Football For Friendship”. Spotykają się na nim młodzi piłkarze z całego świata, aby dyskutować z przedstawicielami mediów i znanymi zawodnikami na temat przestrzegania wartości na całym świecie.

Specjalna nagroda projektu “Football For Friendship” ? Puchar dziewięciu wartości – jest wyjątkowa. Co roku przyznawana jest jednemu z profesjonalnych klubów piłkarskich za realizację inicjatyw społecznych, propagujące najważniejsze wartości projektu. Zwycięzcę wybierają młodzi ambasadorowie projektu w drodze głosowania. Owe głosowanie odbywa się we wszystkich krajach uczestniczących w programie “Football For Friendship”.

Tysiące uczestników z całego świata przyłączają się do projektu każdego roku. W trakcie jego realizacji liczba uczestników znacząco się poszerzyła. Z 8 krajów w 2013 r. do 211 krajów i terytoriów w 2018 roku. Setki młodych piłkarzy zostaje ambasadorami ruchu “Football For Friendship” i szerzy jego wartości w swoich krajach. Symbolem projektu  jest bransoletka przyjaźni. Na swoim nadgarstku nosi ją ponad trzy miliony osób, w tym znani sportowcy, dziennikarze, artyści, politycy, prezydenci różnych krajów. Śmiało można zaryzykować tezę, że z roku na rok osób związanych z “Football For Friendship”  będzie coraz więcej.